30 Temmuz 2015 Perşembe

Ders 2- Korece Zamanlar- 3Bölüm-Şimdiki zamanın hikâyesi 고있었습디다(goisossimnida)

Yüksek hitabet ve yazı için kullanılan resmi ek 고있었습디다(goisossimnida) kelimelerin sonuna ekleniyor.
 
Örnekler:
가(Ka)- Gitmek
고있었습디다(kagoisossimnida) Gidiyordum

 
먹(Mog) Yemek
먹고고있었습디다(mogoisossimnida) Yiyordum

사(Sa) Satın almak
고있었습디다(Sagoisossimnida) Satın alıyordum.

마시다(Maşida) İçmek
마시다고있었습디다(Maşidagoisossimnida) İçiyordum

오(O) -Gelmek
고있었습디다(Wagoisossimnida) Geliyordum

샤워하(Syawoha) Duş almak
샤워하고있었습디다(Syawohagoisossimnida) Duş alıyordum

전화하(Conhwaha) Telefon etmek
전화하고있었습디다(Conhwahagoisossimnida) Telefon ediyorum.

 
Orta hitabet(yaişıtlar, eşit kıdemliler vs) için kullanılan ek 고있었어요(goisossoyo) ekidir. Bu ek te yine kelimenin sonuna eklenerek kullanılır.
 
Örnekler:
가(Ka)- Gitmek
고있었어요(kagoisossoyo) Gidiyordum

 
먹(Mog) Yemek
먹고고있었어요(mogoisossoyo) Yiyordum

사(Sa) Satın almak
고있었어요(Sagoisossoyo) Satın alıyordum.

마시다(Maşida) İçmek
마시다고있었어요(Maşidagoisossoyo) İçiyordum

오(O) -Gelmek
고있었어요(Wagoisossoyo) Geliyordum

샤워하(Syawoha) Duş almak
샤워하고있었어요(Syawohagoisossoyo) Duş alıyordum

전화하(Conhwaha) Telefon etmek
전화하고있었어요(Conhwahagoisossoyo) Telefon ediyorum.

 
Düşük hitap şeklinde ise 요(yo) ekini kaldırıyoruz hepsi bu :)
가(Ka)- Gitmek
고있었어(Gagoisosso) Gidiyordum.


 
Gördüğünüz gibi bu ekte değişikliğe uğramadan kolayca kelime sonlarına getirilerek kullanılıyor. Daha fazla kelime eklemeye çalışacağım.
Şimdilik bu zzaman ekimiz de bu kadar:)
İyi çalışmalar :)

13 yorum:

  1. SizSizinle nasil alaka sakliya bilirim lutfen eger facebookda varsaniz isminizi verirmisiniz sizinle konusmaisisdiyorum kore dersleri baresinde

    YanıtlaSil
  2. SizSizinle nasil alaka sakliya bilirim lutfen eger facebookda varsaniz isminizi verirmisiniz sizinle konusmaisisdiyorum kore dersleri baresinde

    YanıtlaSil
  3. Cok ugrasmissiniz belliki ve bayagi zor ellerinize saglik ^^
    Bagzilarini anladim bagzilarini anlamadim ㅋㅋㅋㅋ

    YanıtlaSil
  4. Ben senin sayende çok şey anladım ve korece öğrendim teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel yazıyorsun. Lütfen yazmaya devam et. Benimle kakao talk'ta konuşur musun? Korece derslerle ilgili. U arada kızım yanlış anlama :D. Kakao id: sungsangneul

    YanıtlaSil
  7. Senin sayende birkaç şey öğrenebildim. 😊

    YanıtlaSil
  8. merak ettiğim bir şey var bu dersler sonunda koreceyi tamamen öğrenmiş mi olcaz

    YanıtlaSil
  9. The Wizard at Wizard of Oz - DrmCD
    The Wizard at 안양 출장샵 Oz is a fun and enjoyable adventure adventure film that features an exploration From a 광주 출장샵 story that is 안산 출장마사지 based on a 청주 출장마사지 fantasy yarn, 의왕 출장마사지 to a

    YanıtlaSil