30 Temmuz 2015 Perşembe

Ders 2- Korece Zamanlar- 2.Bölüm-Şimdiki Zaman 고있습니다(goissimnida)-iyor

고있습니다(goissimnida) eki kendinizden yaşça-rütbe olaraükıdem olarak vs gibi saygılı konuşmamız gereken kişiler için kullanılan ve EN yüksesk hitabet şekli dedikleri resmi konuşmaya ait ektir.

고있습니다(goissimnida) eki  eki anlamı iyor dur bizde ki gel-iyor(um) da ki -.yor ekidir. Şu an da ne yaptığını anlatan file eklenir.

Örnek fiiller:
가(Ka)- Gitmek-
가고 있습니다(kagoissimnida) Gidiyorum. (şu an gidiyorum)

먹(Mog) Yemek
먹고있습니다(moggoissimnida) Yiyorum (şu an yemek yeme eylemini gerçekleştiriyorum)

사(Sa) Satın almak
사 고있습니다(Sagoissimnida) Satın alıyorum.

마시다(Maşida) İçmek
마시다고있습니다(Maşidagoissimnida) İçiyorum

오(O) -Gelmek
와고있습니다(Wagoissimnida) Geliyorum

샤워하(Syawoha) Duş almak
샤워하고있습니다(Syawohagoissimnida) Duş alıyorum

전화하(Conhwaha) Telefon etmek
전화하고있습니다(Conhwahagoissimnida) Telefon ediyorum.

Normal yaşıtlarımızla vs kullanabileceğimiz düşük hitabet formu olan 요 (yo) ekli hali olan
고있어요 (goissoyo) bakalım.

Örnek Fiiller:
가(Ka)- Gitmek
가고있어요(Kagoissoyo) Gidiyorum

먹(Mog) Yemek
먹고있어요(Moggoissoyo) Yiyorum

사(Sa) Satın almak
사고있어요(Sagoissoyo) Satın alıyorum

마시다(Maşida) İçmek
마시다고있어요(Maşidagoissoyo) İçiyorum

오(O) -Gelmek
와고있어요 (Wagoissoyo) Geliyorum

샤워하(Syawoha) Duş almak
샤워하고있어요(Syawohagoissoyo) Duş alıyorum.

전화하(Conhwaha) Telefon etmek
전화하고있어요(Conhwahagoissoyo) Telefon ediyorum.

Düşük hitabette ise 고있어(goisso) eki eklenir yada sadece kelime kökü kullanılabilr.
가(Ka)- Gitmek
가고있어(Kagoisso) Gidiyorum

먹(Mog) Yemek
먹고있어(Moggoisso) Gidiyorum

사(Sa) Satın almak
사고있어(Sagoisso) Satın alıyorum


마시다(Maşida) İçmek
마시다고있어요(Maşidagoisso) İçiyorum

오(O) -Gelmek
와고있어(Wagoisso) Geliyorum

샤워하(Syawoha) Duş almak
샤워하고있어(Syawohagoisso) Duş alıyorum

전화하(Conhwaha) Telefon etmek
전화하고있어(Conhwahagoisso) Telefon ediyorum.



Şimdiki zaman eki çok zor bir ek değil. Yüksek hitsap için 고있습니다(goissimnida) orta hitap için 고있어요 (goissoyo)  Eklemek yeterli. Çok az özel durum olan kelimeler var onları da yakında ekleyeceğim.

Eksik-yanlış veya öneriniz var ise mutlaka yorum olarak yazınız :) Bende yeni öğreniyor ve buraya yazıyorum :)


Şimdilik Bu dersimiz bu kadar, iyi çalışmalar :)






4 yorum:

  1. ççok beğenndim yazıları lütfen devamı gelsn ama ben burayı takip ederek öğrenmek istiyorum

    YanıtlaSil
  2. Hocam neden bazı kelimelere goisso gelirken bazılarına goissoyo geliyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çünkü türklerde büyüklere saygı küçüklere daha az saygı uygulanır ya onun gibi yani gitmekle örnek vereyim "mog" büyüklere saygı olarak "mog'goisso" oluyor küçüklere yada yaşıtlarına "mog" "mog'goissoyo" şimdi belki anlamışsındır.

      Sil
  3. Önceki dersiniz de sadece yo geliyordu. Şimdi neden goissoyo geliyor arasındaki fark ne?

    YanıtlaSil